Trump dorește să extindă Actul său de Reduceri de Impozite și Locuri de Muncă din 2017, care urmează să expire în acest an și ar fi dus la creșteri de impozite pentru peste 60% dintre contribuabili în 2026. De asemenea, el a sugerat alte idei de reducere a impozitelor, inclusiv exceptarea diferitelor tipuri de venituri, cum ar fi beneficiile pensiilor de securitate socială, bacșișurile și plățile pentru ore suplimentare.
În plus, este adevărat că în secolul al XIX-lea, guvernul federal american era în mare parte finanțat din tarife, taxe vamale și vânzări de terenuri. De la 1861 până în 1933, SUA a avut una dintre cele mai mari rate medii de tarife la importurile manufacturate din lume, situându-se în jur de 50%. Acest lucru a început să scadă treptat din 1934, ajungând în cele din urmă la 5% când SUA a început să promoveze comerțul liber reglementat și a negociat o serie de acorduri comerciale reciproce.
Cu toate acestea, tarifele noi impuse de China, Mexic și Canada ar aduce doar echivalentul a aproximativ 2% din impozitul pe venit al SUA. Faptul că SUA va pierde în urma instaurării unor noi tarife este evident, deoarece liberul schimb a adus SUA mai mult beneficii decât daune, în special în ceea ce privește acordurile bilaterale.
În final, Trump nu este de acord cu această perspectivă, fiind lipsit de încredere în avertismentele economiștilor, liderilor străini și comunității de afaceri americane.
Sursa: https://www.politico.eu/article/donald-trump-tax-us-politics-global-europe-canada-mexico-china-world-economics-tariff-security/?utm_source=RSS_Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS_Syndication