iulie15 , 2024

Cum a pierdut ANPC un proces cu o bancă pe care a amendat-o că și-ar fi înșelat clienții. Care a fost „găselniţa” judecătorilor

Related

Share


Motivul invocat de
magistraţi în favoarea unei bănci care a dat ANPC în judecată pentru că a
amendat-o nu face altceva decât să perpetueze discuţiile legate de corecta
informare a oamenilor în ceea ce priveşte condiţiile de creditare ale băncilor.

Sunt sau nu informaţi corect consumatorii cu privire la rate? Foto arhivă

Sunt sau nu informaţi corect consumatorii cu privire la rate? Foto arhivă

ANPC a acuzat mai
multe bănci din România de practici comerciale incorecte și înșelătoare şi a
aplicat amenzi în acest sens. Una dintre acestea bănci a contestat în instanţă
această măsură, iar judecătorii i-au dat câştig de cauză, motivând că Agenţia
Naţională pentru Protecţia Consumatorilor
ar fi amendat instituţia bancară în
afara termenului legal de șase luni de la încheierea contractelor care au făcut
obiectul acestui control. Astfel, ANPC a pierdut procesul, dar nu pentru că faptele
nu ar fi existat.

Invitat la Antena
3
, Adrian Negrescu, analist şi consultant economic, a spus că această „găselniţă”
nu face altceva decât să menţină neîncrederea populaţiei cu privire la
corectitudinea instituţiilor bancare şi că este necesar ca ANPC să abordeze o
altă strategie pentru a lupta cu băncile pe care le suspectează de cămătărie.

„Judecătorii au găsit un motiv foarte interesant să
anuleze practic discuția legată de modul în care băncile aplică dobânzile în
România, justificând faptul că, dacă nu s-au făcut plângerile în termen de șase
luni de la încheierea contractelor de creditare, n-are sens să intervină.

Din această perspectivă, toată discuția legată de
dobânzile din România, care sunt cele mai mari din Europa, de modul în care
sunt calculate dobânzile, practic trece în subsidiar. ANPC trebuie să găsească
o altă soluție pentru a ataca băncile pe care le acuză într-un fel sau altul de
cămătărie
.

Avem senzația că practic, jucătorii au găsit o găselniță,
ca să zic așa, pentru a scăpa de aceste dosare care, într-adevăr, ridică multe
semne de întrebare. Ce voia de fapt, ANPC-ul să afle prin intermediul acestor
procese justiție? Dacă, într-adevăr consumatorii, adică cei care au luat
credite, au fost informați concret și au înțeles cum se plătesc ratele, cu
acele dobânzi, care sunt mai mari la început și care se reduc pe măsură ce îți
plătești ratele.

Adică să înțeleagă fenomenul economic care stă la baza
creditării. Din această perspectivă, în aceste procese nu s-a judecat, nu s-a
discutat despre modul în care sunt construite creditele în România. Iar semnul
de întrebare rămâne: oare ANPC a acționat doar din perspectiva dorinței de a
scoate în evidență faptul că avem cele mai mari dobânzi? Sau pentru că,
într-adevăr, mecanismul este profund eronat din modul în care se calculează
ratele românilor?”,
a
spus Adrian Negescu.

De asemenea, în
calitate de analist şi consultant economic, el a mai precizat că ar fi mai mult
decât binevenită o intervenţie a Consiliului Concurenţei, care să analizeze dacă
modul în care se calculează dobânzile ratelor este corect sau nu.

„E această întrebare rămâne și sper ca măcar Consiliul
Concurenței, într-o anchetă privind modul în care sunt practicate dobânzile în
România să intervină și să vadă într-adevăr dacă sunt sau nu nereguli în acest
procese de creditare”,
a
încheiat Adrian Negescu.



Citeste tot articolul

Sursa & Foto Credit- “adevarul.ro”

Știrile sunt preluate din google news de la ziare din Romania. Suntem un serviciu gratuit de indexare stiriilor. Informatiile si imaginile stirilor sunt exclusiv a ziarelor si site-urilor din care au fost preluate. Nu suntem raspunzatori pentru continutul lor. Daca doriti ca stirile dvs sa nu mai apara pe platforma noastra, contact: medialux85@gmail.com
Termeni si conditii: https://www.acunews.ro/termeni-si-conditii-pentru-acu-news/

spot_imgspot_img