iunie19 , 2025

Răzbunarea unui patron disperat că îl abandonează angajații. „Sunt sigur că o să-mi săriți în cap cu treaba asta”

Related

Share


Tot mai mulți antreprenori se plâng nu doar de faptul că își găsesc cu greu angajați, dar și că mulți dintre ei pleacă după doar câteva săptămâni și îi lasă baltă, fără preaviz și fără să suporte niciun fel de consecințe. Un patron crede că a găsit soluția la această problemă

Antreprenorii se plâng că nu găsesc angajați serioși. FOTO: Unsplash

Antreprenorii se plâng că nu găsesc angajați serioși. FOTO: Unsplash

Una
dintre principalele provocări cu care se confruntă antreprenorii
români
este legată de deficitul de forţă de muncă, iar aceasta
le afectează serios afacerile. Lipsa unor potențiali angajați este
amplificată și de faptul că salariile sunt mici în România, iar
mulți oameni, mai ales tineri, au ales să-și clădească un viitor
în Occident,
în țări în care veniturile salariaților sunt mult
mai generoase.

Mulți patroni reclamă însă și o altă problemă dată de lipsa
seriozității angajaților, în special a celor tineri. Problema a
fost pusă pe tapet pe grupul de Facebook Grupul Antreprenorilor din
România de către un patron supărat.

„Bună
ziua. Am nevoie de câteva sfaturi. Mă confrunt cu angajați
neserioși. Din păcate, prin prisma domeniului de activitate
(magazin alimentar) nu am parte de angajați cu studii sau măcar cu
simțul responsabilități (vânzătoare). Le angajez cu carte de
muncă din prima zi, le citesc contractul de muncă rând cu rând,
le respect toate drepturile (8 ore pe zi, pauză de masă, concediu
respectat, salariu mereu la timp, libere legale și absolut tot ce
zice Codul Muncii). Când își dau demisia, 1 din 10 angajați
înțeleg ce e ăla un preaviz”,
a început el.

Antreprenorul
spune că oamenii refuză pur și simplu să respecte preavizul.
Acum, el se gândește să-i dea în judecată pe angajații care îl
„trădează”.

„Deși
în contractul de muncă scrie negru pe alb că sunt obligați să
stea 20 de zile în preaviz, să am timp să caut alt angajat, nu îi
interesează absolut deloc. Zic inițial ok, apoi mai vin 2-3 zile,
apoi încep să invoce tot felul de minciuni. Am citit Codul Muncii
de zeci de ori. Nu e stipulat absolut nicăieri ce se întâmplă
când angajatul nu respectă contractul de muncă. Numai noi,
angajatorii, trebuie să respectăm Codul Muncii și contractul? Chiar
nu le pot depune plângere nicăieri? Singura soluție este să îi
acționez în judecată? Aștept sfaturi, fără răutăți dacă se
poate
”, a spus el.

Patroni vs. angajați

Postarea
sa a provocat o adevărată dezbatere pe această temă, iar cei mai
mulți antreprenori care s-au implicat în discuție i-au dat
dreptate. În schimb, unii au venit cu câteva idei, parte din ele
chiar interesante.

Asta
este o problemă care apare și apare mereu și care, din păcate,
afectează munca oamenilor serioși, cei care au o firmă și chiar
lucrează zi de zi, pentru a ține firma în viață. Inclusiv în
cazul meu, am pățit la fel, domnul are dreptate, pleacă fără să
anunțe, îi doare fix în dos ce faci cu clienții. Ce spun unii și
alții, că trebuie să îi fidelizezi, că trebuie să le faci masaj
la tălpi, să le faci o cafea, poate, sunt prostii”
, a fost
introducerea mesajului. A continuat apoi, explicând că, în opinia
sa, angajații sunt nesinceri.

Angajatul
știe din ziua unu unde vine și ce va primi. Angajatorul e sincer și
îi pune în față condițiile angajării, dar el – că un angajat
neserios – nu e sincer când spune: «Da, accept, este totul ok».
Majoritatea gândesc: «Lasă, vin aici, stau cât pot, când apare
ceva în altă parte, am tulit-o». În final, omul care ține firma,
este păgubit, ca timp, bani, și alte bătăi de cap. Eu întreb:
acel angajat, nemulțumit, ce l-a determinat să accepte din start
acel post? De ce vine acolo, dacă nu îi convine? De ce nu spune de
la început: «domnule, acest post nu e pe măsură așteptărilor
mele, o zi frumoasă și la revedere?» Din fix motivele de mai sus:
neseriozitate, lipsa de onestitate, egoism, lipsa de bun simț”
, a
adăugat el.

O propunere inedită

Aici
a venit și partea cea mai interesantă, propunerea care l-a
diferențiat de alte voci de pe grup. Antreprenorul propune
înființarea unui registru al angajaților, pe un grup de Facebook,
prin care patronii să fie puși în gardă atunci când urmează să
angajeze oameni neserioși.

Prin
urmare, se impune – din punctul meu de vedere – un registru al
angajaților (foști și actuali) unde cei care care vor avea de-a
face cu ei să poată verifica înainte de a-i angaja, ce «trecut»
au, ce fel de om este, dacă merită să ii ia sau nu. Dacă vreunul
din ei se consideră nedreptățit, poate contesta mențiunea despre
ei, cu probe, cum și angajatorul va face acele mențiuni, tot cu
probe. În așa mod, genul asta de oameni se vor gândi de 10 ori
înainte să mai dea «țepe». Personal, mă gândesc la varianta
unui site sau grup de Facebook”,
a mai scris el.

Și
pentru că există GDPR, care nu ar permite transmiterea unor date,
antreprenorul vine și cu o găselniță.

„Cât
privește GDPR-ul (că sunt sigur că o să-mi săriți unii în cap
cu treaba asta), se pot pune doar inițialele numelor, fragmente din
adresa de email, ultimele 4-6 cifre din CNP, o poză blurată, se
găsesc variante, în așa fel încât angajatorul să-i poată
recunoaște ușor. Altă soluție (eficientă) nu văd în acest
moment. Restul sunt apă de ploaie
”, a mai scris el.



Citeste tot articolul

Sursa & Foto Credit- “adevarul.ro”

Știrile sunt preluate din google news de la ziare din Romania. Suntem un serviciu gratuit de indexare stiriilor. Informatiile si imaginile stirilor sunt exclusiv a ziarelor si site-urilor din care au fost preluate. Nu suntem raspunzatori pentru continutul lor. Daca doriti ca stirile dvs sa nu mai apara pe platforma noastra, contact: medialux85@gmail.com

spot_imgspot_img